Klantenservice & Contact

 

Contact opnemen met Napoleonbestek.nl? Gebruik het webformulier op deze pagina of mail ons op i[email protected] of bel 0346-250292 (ma t/m zo tussen 09:00 en 22:00)

 

Op deze pagina vindt u alle informatie over het bestellen, betalen, verzenden en retourneren indien het product u niet bevalt of defect is. De belangrijkste regelingen uit onze algemene (verkoop- en levering) voorwaarden en ons privacybeleid staan hier in duidelijke taal, zodat u weet wat u van ons kunt verwachten! Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op (zie contactgegevens). Lees hier wat u kunt verwachten als u koopt bij Napoleonbestek.nl!

1 CONTACT
1.1 Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?
  • Ben je niet tevreden over uw aankoop of heeft u een klacht? Laat dit ons dan weten. Wij proberen er eerst zelf met u uit te komen om de klacht op te lossen. U kunt ons bellen of een email sturen (zie contactgegevens). 
  • Mocht we er samen niet uitkomen, heeft u de mogelijkheid uw klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie. De uitspraak hiervan is bindend en zowel wij als u stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door u betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie.
  • Als u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht dan kunt u ook uw klacht indienen bij het platform ODR (Online Dispute Resolution) van de Europese Commissie.
1.2 Hoe kan ik contact opnemen met EME Napoleon Bestek?
  • EME Napoleon is 7 dagen per week (telefonisch en per e-mail) bereikbaar van 09:00 tot 22:00 uur. 
  • Het beste kunt u contact opnemen via het contactformulier op deze pagina. 
  • EME Napoleon is bereikbaar op +31 (0) 346 250 292 of +31 (0) 651 858 706
  • U kunt een e-mail sturen naar [email protected]
  • U kunt via uw mobiele telefoon ook via WhatsApp contact met EME Napoleon opnemen (+31 (0) 651 858 706)
  • EME Napoleon heeft geen winkel die u kunt bezoeken. U kunt wel artikelen bekijken, afhalen of retourneren na een daartoe gemaakte afspraak.
1.3 Heeft EME Napoleon ook een winkel of is het bestek in een winkel verkrijgbaar?
  • Er zijn verschillende winkels die het bestek van EME van het type Napoleon verkopen. Wij kunnen u helaas niet vertellen welke winkels dat zijn omdat zij niet bij ons inkopen.
  • In de winkels worden alleen de kleuren zwart en parelmoer verkocht en is het assortiment beperkt. 
  • Via de webshop van Napoleonbestek.nl kunt u een uitgebreid assortiment kopen in alle beschikbare kleuren.
  • Wij hebben geen winkel die u kunt bezoeken. U kunt bij ons altijd de artikelen bekijken, kopen, afhalen of retourneren. U dient wel eerst een afspraak met ons te maken. 
2 BESTELLEN & RETOURNEREN
2.1 Hoe kan ik bestellen?
  • Wij verkopen onze artikelen alleen online. U kunt uw bestelling daarom het beste plaatsen via onze eigen webshop.
  • Komt u er niet uit? Of lukt het bestellen niet? Neem dan contact met ons op (zie contactgegevens). Wij helpen u graag verder.
  • U kunt ook telefonisch of per email een bestelling plaatsen. Wij nemen dan contact met u op voor nadere informatie. Wij handelen de bestelling dan verder voor u af. 
  • Ondanks het feit dat wij geen winkel hebben en alleen online verkopen, kunt u toch bij ons langskomen om bestek te bekijken en te bestellen. Neemt u eerst contact met ons op voor het maken van een afspraak (zie contactgegevens). U kunt bij ons pinnen of contant betalen. 
  • Wij verkopen ook via andere verkoopplatformen waaronder Bol.com en Amazon. U kunt natuurlijk ook via deze platformen bestellen. Wij wijzen u er op dat de prijzen iets duurder zijn, omdat de platformen vaak een vergoeding vragen. De orders via deze platformen worden naar ons doorgestuurd en door ons afgehandeld. Het maakt dus niets uit of u via een platform of rechtstreeks bij ons de bestelling plaatst. 
2.2 (Hoe) kan ik korting krijgen?
  • Vaak worden wij gevraagd of er korting gegeven kan worden. Buiten de door ons georganiseerde en gecommuniceerde kortingsacties, verstrekken wij geen kortingen. 
  • Wilt u op de hoogte blijven van kortingsacties? Schrijft u zich dan in voor onze nieuwsbrief. Wij hebben ongeveer 4 x per jaar een kortingsactie. 
2.3 Hoe kan ik betalen?

In onze webshop maken wij gebruik van verschillende betaalmethoden. 

  • Ideal
  • PayPal
  • Klarna Achteraf Betalen
  • MasterCard
  • Visa
  • Maestro
  • Bancontact/Mister Cash
  • Sofort Banking
  • Belfius
  • KBC
  • Cartes Bancaires
2.4 Het product is defect. Heb ik garantie?
  • Wij geven standaard 1 jaar garantie op het bestek.
  • Beschadigingen die te wijten zijn aan verkeerd gebruik of onderhoud (zie hiervoor onze onderhoudinstructies) vallen niet onder de garantie. 
  • Indien het product defect is, dient u eerst contact met ons op te nemen over het defect (zie contactgegevens). 
  • Retour sturen is in geval van een defect die valt onder de garantie gratis.
  • Wij zullen het product zo spoedig mogelijk vervangen of vergoeden.
  • U kunt het product ook bij ons afleveren en/of omruilen. U dient hiervoor eerst een afspraak te maken
  • Bij een vergoeding krijgt u het volledige aankoopbedrag, de eerder betaalde verzendkosten en de verzendkosten voor het retourneren vergoed. 
2.5 Kan ik de bestelling annuleren of product(en) terugsturen
  • Indien u niet tevreden bent en wilt afzien van de aankoop of het product wilt ruilen, kunt u het aan ons terugsturen. 
  • U dient ons dit binnen 14 dagen na ontvangst van uw product laten weten.
  • Ga hiervoor naar ons online retourformulier
  • Na deze melding heeft u (nog eens) 14 dagen de tijd om het product naar ons toe te sturen. 
  • U dient het product ongebruikt, onbeschadigd en in originele verpakking te retourneren.
  • U kunt het pakket met de verzendlabel die wij u toesturen afgeven bij een PostNL agentschap of afgeven bij een pakketbezorger die bij u aan de deur komt.
  • De kosten voor deze verzendlabel zijn voor uw eigen rekening, behalve als wij u een verkeerd product hebben toegestuurd en het product moet worden omgeruild. 
  • Gebruikte of beschadigde producten worden niet retour genomen. 
  • U kunt het product ook bij ons afleveren. U dient hiervoor eerst een afspraak te maken (zie contactgegevens). 
  • Zodra wij het product hebben ontvangen, krijgt u hiervan een bevestiging. 
  • Heeft u gekozen voor een omruiling of ander product? Wij sturen u deze zo spoedig mogelijk toe na het ontvangst van uw product. 
  • Heeft u het product teruggestuurd omdat u het product niet meer wilt en afziet van de koop? Wij geven onze bank de opdracht om het aankoopbedrag terug te storten op de dag van ontvangst van uw retour.
  • Heeft u het product teruggestuurd omdat u het product niet meer wilt en afziet van de koop? Wij geven onze bank de opdracht om het aankoopbedrag, exclusief de eerder betaalde verzendkosten, terug te storten op de dag van ontvangst van uw retour.
3 VERZENDING
3.1 Wanneer wordt mijn bestelling verzonden en afgeleverd?

Klik hier om de status van uw bestelling volgen

  • Producten worden verzonden met PostNL.
  • Bent u niet thuis? Dan probeert de bezorger het later nog eens. Meestal is het mogelijk om op de website van de vervoerder uw volgende bezorgmoment uit te kiezen. Indien u bij een tweede poging ook niet thuis bent, dan neemt de bezorger het pakket weer mee en kunt u het afhalen op het dichtsbijzijnde afhaalpunt van de vervoerder.
  • Wilt u liever 's ochtends of 's avonds het pakket laten verzorgen. Tegen betaling van een toeslag kunt u hiervoor kiezen.
  • U kunt ook kiezen om het pakket zelf op te halen bij een postagentschap. Dit kan in Nederland en Belgie.
  • U kunt het product ook bij ons afhalen. U dient hiervoor eerst een afspraak met ons te maken.
  • Indien het product op voorraad is zal deze meestal de volgende werkdag, maar in ieder geval tussen 1 en 3 werkdagen bij u worden afgeleverd.
  • Meestal versturen wij het bestek aangetekend naar u toe. Dit is afhankelijk van de grootte van uw bestelling.
  • U krijgt altijd een verzendbevestiging. U krijgt ook een e-mail met een link ('track & trace') zodat u uw bestelling zelf kunt volgen.
  • U krijgt geen track & trace bij kleine bestellingen die in een brievenbusdoosje of enveloppe verzonden kunnen worden. 
3.2 Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Nederland:  

  • Gratis:     bij bestellingen vanaf € 100,-
  • €  4,00:   bij bestellingen die per Briefpost verzonden (kunnen) worden*
  • €  6,75:   bij bestellingen die per Pakketpost verzonden (kunnen) worden*
  • €  1,25:   Toeslag voor Avondbezorging
  • € 10,00:  Toeslag voor Ochtendbezorging

Tijdens het bestelproces wordt automatisch berekend of de bestelling per briefpost of pakketpost verzonden kan worden.  

 

Belgie en Duitsland:  

  • €   9,00:   (Voordeling tarief)

 

Buitenland: 

  • EUR1 landen: € 18,00
    (Denemarken, Frankrijk, Monaco, Italie, Luxemburg, Oostenrijk, Spanje, Portugal, Verenigd Koninkrijk, Zweden)
  • EUR2 landen: € 25,00
    (Bulgarije, Estland, Finland, Hongarije, Ierland, Kroatie, Letland, Litouwen, Polen, Portugal, Roemenie, Slovenie, Slowakije)
  • EUR3 landen: € 30,00
    (Albanie, Andorra, Bosnie en Herzegovina, Cyprus, Gibraltar, Griekenland, Groenland, IJsland, Liechtenstein, Macedonie, Malta, Moldavie, Montenegro, Noorwegen, Oekraine, San Marino, Turkije, Vaticaanstad, Wit-Rusland, Zwitserland)  
  • Wereld (overige): € 35,00
3.3 Ik heb mijn pakket niet ontvangen. Wat moet ik doen?

Neemt u in de volgende gevallen contact met ons op (zie contactgegevens):

  • Indien u geen track & trace code heeft en u heeft het bestek niet ontvangen binnen 5 dagen na de verzendbevestiging.
  • Indien u een track & trace code heeft ontvangen, maar indien deze geen nadere informatie of voortgang meer weergeeft (de status blijft onveranderd). 
  • Indien volgens de track & trace code het pakket zou zijn afgeleverd, maar u het niet heeft ontvangen.

Wat doen wij?

  • Wij nemen contact op met de vervoerder en laten een onderzoek instellen.
  • Het onderzoek kan enkele dagen tot 2 weken duren. 
  • Indien het onderzoek uitwijst dat het pakket gedurende het transport is kwijtgeraakt, sturen wij u zo spoedig mogelijk kosteloos een nieuw product toe. 
  • Kunnen wij het product niet leveren (niet op voorraad) of wenst u het product niet meer te ontvangen, dan zullen wij het aankoopbedrag terugstorten op uw bankrekening. 
4 PRIVACY
4.1 Hoe gaat u om met mijn persoonsgegevens?
  • Indien u een bestelling plaatst of contact met ons opneemt worden uw persoonsgegevens door ons bewaard.
  • Wij gaan uiterst zorgvuldig om met uw informatie. Deze worden niet aan derden verstrekt.
  • Uw e-mailadres wordt door ons bewaard, zodat wij u via de email leuke aanbiedingen en kortingen kunnen sturen (nieuwsbrief).
  • U kunt zich altijd uitschrijven. U wordt dan niet meer door ons benaderd. 
  • Onze website maakt gebruik van cookies. Dit is een klein bestandje dat door onze website wordt meegestuurd. Wij gebruiken cookies om het gebruik van onze webwinkel te faciliteren, het inloggen op onze website te vergemakkelijken en om uw instellingen en voorkeuren te onthouden.
  • U kunt deze cookies uitzetten via uw browser, maar dit kan het functioneren van onze website negatief beïnvloeden.
  • Ook maakt een cookie het ons mogelijk om bezoekersstatistieken te maken. Zo krijgen wij inzicht in het aantal bezoekers en welke pagina's of producten worden bezocht.
  • Wilt u niet dat wij uw gegevens bewaren? Neem dan contact met ons op. Wij verwijderen uw gegevens en zullen geen cookie meer bewaren.

 

4.2 Hoe weet ik dat u voldoet aan de nieuwe eisen van de privacywetgeving (GDPR)?
  • Wij hebben ons privacybeleid aangepast aan de nieuwe wetgeving die per 25 mei 2018 van kracht is gegaan.
  • Een extern juridisch adviesbureau heeft ons beleid en werkwijze getoetst.
  • Zij hebben een certificaat afgegeven waaruit blijkt dat wij voldoen aan de nieuwste wettelijke eisen. 
  • Dit certifcaat kunt hier inzien. 
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »