Geen producten (0)

Wees voorbereid. Bestel op tijd!

Wees voorbereid. Bestel op tijd!

 

 

 

 

De afgelopen jaren is in Nederland het aantal online bestellingen snel gestegen. Eerdere jaren is gebleken dat de vervoerders het niet voor elkaar kregen om op tijd de pakketten af te leveren. In 2018 konden hierdoor vertragingen ontstaan van 1 tot soms wel 5 dagen! Webwinkels en vervoerders willen de problemen dit jaar proberen te voorkomen. Daarom hebben wij en vervoerders extra maatregelen genomen.

Voorbereidingen

 

De toeleveranciers van webwinkels hebben grotere voorraden aangelegd en extra verzend volume gereserveerd, de webwinkels hebben hun magazijnen vol liggen en zo veel mogelijk extra personeel ingeroosterd en de pakketvervoerders hebben al het mogelijke materieel en manschappen klaar staan om de grote stroom pakketten te verwerken. Ook zijn er in 2019 weer nieuwe extra sorteercentra geopend in Nederland!

Ondanks deze voorbereidingen zal het nog steeds een flinke klus worden om alles op tijd te verwerken. In hoog tempo volgen de feestdagen en internetverkoop pieken elkaar op. We beginnen met Black Friday op 29 november. Uiteraard volgt Sinterklaas al op 5 december en daarna de kerstdagen 25 en 26 december.

De grootste uitdaging is dit jaar de korte periode tussen Black Friday en Sinterklaas. Hierin worden vertraging verwacht in de verwerking van de pakketten. Houdt u hier rekening mee en bestel tijdig uw Sinterklaascadeaus en houdt rekening met een langere levertijd van uw Black Friday bestelling.

 

Wat kunt u zelf doen? 

 

  • Bestel op tijd uw Sinterklaas- en kerstcadeautjes
  • Houdt rekening met een langere levertijd voor bestellingen geplaatst in het Black Friday Weekend
  • Kies voor een afhaallocatie, dit verminderd het aantal stops van de chauffeurs.

Wat doen wij?

 

  • Wij gaan de bestellingen zo snel mogelijk verwerken en afleveren bij de vervoerder.
  • Wij gaan tot ’s avonds 22:00 uur door met werken en staan om 08:00 uur weer tot uw beschikking.
  • Wij hebben grotere voorraden dan normaal.
  • Wij proberen zoveel mogelijk met track & trace te versturen, zodat u de levering van uw pakket kunt volgen.

Slecht weer

 

Indien het weer erg slecht is kunnen de chauffeurs hier last van krijgen. Houdt u rekening met vertraging in de track and trace tijden en eventuele doorplaatsing naar morgen. Ook kan het zijn dat het in uw woonplaats prima winterweer is maar bij een ander depot in Nederland niet. Als de vrachtwagens vandaar niet kunnen vertrekken treft dit noodweer dus mogelijk ook uw zending.

Kortom, wij werken samen met al onze partners en collega winkeliers de komende maanden extra hard om uw pakket op tijd af te leveren, u kunt ons daar bij helpen:

 

‘Laat niet aan huis bezorgen’

 

Dit jaar valt de jaarlijks groeiende internationale koopdag Black Friday (29 november) vlak voor Sinterklaas, wat naar verwachting zal zorgen voor een zeer grote verkooppiek in slechts enkele dagen”, zo waarschuwt Thuiswinkel in haar persbericht. De consument wordt nu geadviseerd op tijd te bestellen wil het haar cadeautjes op tijd in huis krijgen. Sterker nog: Thuiswinkel raadt aan om helemaal niet meer aan huis te laten bezorgen, maar te laten afleveren bij een servicepunt. Ook zouden cadeaus ruim voor de dag dat ze nodig zijn besteld moeten worden. “Wacht niet tot het laatste moment als dat niet hoeft.” Verder adviseert Thuiswinkel om je aan te melden voor de nieuwsbrief van je favoriete webwinkel, “zodat je weet welke aanbiedingen er zijn en wanneer.